Hoe werkt het?

Bij YourVisa kun je eenvoudig en snel een visum aanvragen, zowel een fysiek visum als een digitaal e-visum.

Stap 1. Stel de aanvraag samen
Vul de benodigde informatie in, zoals je nationaliteit, de bestemming, de reden van de reis en het soort visum dat je nodig hebt.

Stap 2. Selecteer het serviceniveau
Kies vervolgens het serviceniveau. Je kunt hier kiezen voor een standaard of een spoedprocedure, afhankelijk van hoeveel tijd je nog hebt voor de aanvraag.

Stap 3. Vul het aanvraagformulier in
Doorloop de stappen in de webshop en vul alle persoonlijke gegevens volledig in. Voeg hier ook eventueel benodigde documenten toe, zoals een pasfoto en een kopie van je paspoort bij het aanvragen van een e-visum.

Stap 4. Betaling
De laatste stap tijdens de aanvraag is het in orde brengen van de betaling. Dit kan gemakkelijk per iDeal of Bancontact.

Stap 5. Bevestiging en verwerking
Na de bestelling ontvang je direct een bevestigingsmail met een samenvatting van je bestelling. Bij het aanvragen van een fysiek visum zit er in de bijlage ook een informatiebestand (PDF), waarin precies staat beschreven welke stappen je verder
dient te ondernemen voor je visumaanvraag.

Stap 6. Op reis!
Als je aanvraag is goedgekeurd, ontvang je het visum per e-mail (PDF) of per post (als sticker in je paspoort), afhankelijk van het type visum.

Een visum online aanvragen?
Start jouw visumaanvraag door op onderstaande knop te drukken. Vind je het lastig om digitaal je aanvraag te plaatsen, neem dan contact met ons op en wij helpen je graag verder!

Volgende stap

Vragen?

Heb je nog vragen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen via onderstaand mailadres of telefoonnummer. We staan klaar om je te helpen met jouw visumaanvraag!

  • +31 (0)76 581 65 97 (ook via whatsapp)
  • Telefoon: Maandag t/m donderdag van 10:00 uur tot 16:00 uur
  • Whatsapp: Maandag t/m zondag van 10:00 uur tot 22:00 uur
  • email: info@yourvisa.nl

Veelgestelde vragen

Wordt er weleens een visum geweigerd?
Een visumaanvraag wordt zelden geweigerd. Dit kan alleen gebeuren als je niet voldoet aan de vereisten of als er onjuiste informatie wordt verstrekt. YourVisa is er om ervoor te zorgen dat de kans op een afwijzing minimaal is.
Wat gebeurt er als ik niet alle benodigde formulieren en documenten heb meegestuurd?
Als we niet alle documenten hebben ontvangen zullen we hier altijd alsnog om vragen. De aanvraag kan hierdoor wel vertraging oplopen.
Is het veilig om mijn paspoort per koerier op te sturen?
Ja, versturen via bijvoorbeeld DHL is een veilige manier om je paspoort te verzenden en retour te ontvangen.
Kan ik een visum aanvragen zonder mijn originele paspoort af te hoeven geven?
Voor een e-visum is dit mogelijk. Voor een fysieke aanvraag is altijd het paspoort vereist. Het visum wordt dan in de vorm van een sticker in je paspoort geplakt. Neem contact op met ons voor meer specifieke informatie.
Wat moet ik opsturen naar YourVisa?
Wanneer je een bestelling plaatst op onze website ontvang je een aanvraagpakket via e-mail. Hierin staat aangegeven welke formulieren ingevuld en opgestuurd dienen te worden, uiteraard samen met je paspoort.

Lees het aanvraagpakket goed door want de eisen en benodigdheden verschillen per land. In ieder geval dien je de volgende documenten altijd op te sturen voor een fysieke visumaanvraag:
  • Paspoort
  • Pasfoto
  • Aanvraagformulier YourVisa
Wat is het verschil tussen een "Single Entry" en een "Double Entry"?
Een “Single Entry” visum staat één inreis toe, terwijl een “Double Entry” visum twee inreizen toestaat binnen een bepaalde periode. Een “Multiple Entry” visum staat een meervoud van inreizen toe binnen een bepaalde periode.