Handies

YourVisa Menu

  info@yourvisa.nl  +31 (0)76 581 6597

FAQ

Waarom zou ik mijn visum via YourVisa regelen en niet zelf?


Het is uiteraard mogelijk om zelf uw visa te regelen. Houd er dan wel rekening mee dat u minimaal twee keer naar de ambassade of het consulaat moet. Één keer om het paspoort en het aanvraagformulier af te geven en één keer om het op te halen. En wellicht nog vaker als u meerdere visa nodig heeft of als uw formulieren niet in orde blijken te zijn. Houd er ook rekening mee dat ambassades en consulaten maar een beperkt aantal uren per dag open zijn en dat er meestal geen Nederlands gesproken wordt. 

YourVisa neemt u deze zorgen uit handen en controleert of uw aanvraag compleet en in orde is, voordat deze naar de ambassade of het consulaat wordt gebracht. Als iets niet in orde is wordt dat aangepast of wordt er contact opgenomen met u. U hoeft zelf dus ook niet op en neer naar de desbetreffende ambassade of consulaat.

Hoe vraag ik een visum aan via YourVisa?


Via onze webshop kunt u één of meerdere visa aanvragen. U start uw aanvraag HIER. Daarna doorloopt u alle stappen. Let op dat u goed de instructies per stap leest over hoe u meerdere visa aan kunt vragen. Bij de laatste stap kunt u het aanvraagpakket downloaden en uw bestelling voltooien door te betalen via iDeal of per bankoverdracht. Lees het aanvraagpakket goed door, zodat u precies weet wat u aan ons dient op te sturen.

Hoe lang voor vertrek moet ik mijn visum aanvragen?


Voor de meeste landen kan niet eerder dan 3 maanden voor vertrek een visum aangevraagd worden. 

Houd echter wel rekening met een gemiddelde proceduretijd van een maand.
Als u te kort voor vertrek uw documenten op stuurt kan het zijn dat er een spoedprocedure nodig is om uw paspoort op tijd terug te krijgen. De extra kosten die hiervoor worden gemaakt zijn voor uw eigen rekening. Let er dus op dat u uw documenten en paspoort(en) tijdig opstuurt. 

Hoe lang is een visum geldig?


De geldigheid van een visum verschilt per land. De meeste visa zijn 90 dagen geldig en moeten dus binnen 3 maanden na de datum van afgifte gebruikt worden. Het is dus niet mogelijk om eerder dan 3 maanden voordat u op reis gaat een visum aan te vragen.

Wat moet ik opsturen naar YourVisa?


Wanneer u een bestelling doet op onze website, kunt u bij stap 4 een aanvraagpakket downloaden.
Hierin staat aangegeven welke formulieren ingevuld en opgestuurd dienen te worden, uiteraard samen met uw paspoort. 

Lees het aanvraagpakket goed door want de eisen en benodigdheden verschillen per land. In ieder geval dient u de volgende documenten op te sturen:

-   Paspoort

-   Pasfoto

-   Aanvraagformulier YourVisa

-   Aanvraagformulier(en) benodigde visum/visa met de bijbehorende documenten

Is het mogelijk om naar kantoor te komen om een visum aan te vragen?


Het is alleen mogelijk om naar kantoor te komen om uw ingevulde formulieren, documenten en paspoort af te geven en eventueel vragen te stellen. Verder dient het aanvragen van een visum geheel online te gebeuren. 

Kan ik een visum aanvragen zonder mijn originele paspoort af te hoeven geven?


Het is niet mogelijk om een visum aan te vragen zonder uw paspoort aan ons af te geven. Wij hebben te allen tijde uw originele paspoort nodig voor het aanvragen van een visum (dus geen kopie). Stuur uw paspoort altijd samen met de aanvraagformulieren op, om vertraging te voorkomen. 

Is het veilig om mijn paspoort per aangetekende post op te sturen?


Het is veilig om uw paspoort per aangetekende post op te sturen. Zodra het paspoort binnen is ontvangt u per mail een bericht van ons. Als u het prettiger vindt om uw paspoort, met de ingevulde bijbehorende formulieren en documenten, langs te brengen op kantoor is dat geen probleem. Voor afgeven en/of ophalen van de documenten dient u wel een afspraak te maken. Zie onze Contactgegevens.

Wanneer kan ik mijn paspoort terug verwachten?


Het ligt aan het aantal visa dat u heeft besteld en welke procedure u hierbij heeft gekozen wanneer u uw paspoort terug kunt verwachten. Elke ambassade hanteert andere procedures, zowel voor de normale als de snelle procedure. Ook dient er met bepaalde ambassades een afspraak gemaakt te worden. Uw paspoort wordt retour gezonden wanneer alle visa verwerkt zijn en de betaling is voltooid. U ontvangt een bericht wanneer het paspoort retour wordt gestuurd. Tevens ontvangt u hierbij een Track & Tracé nummer. Als u het paspoort op komt halen krijgt u bericht wanneer het paspoort gereed is, zodat u een afspraak kunt maken voor het ophalen van het paspoort. 

Wat is het verschil tussen een "Single Entry" en een "Double Entry"?


Met een "Single Entry" kunt u één keer een land inreizen. Als u van plan bent om tijdens uw reis meerdere landen te bezoeken en terug te keren naar een land dat u al eerder bezocht heeft tijdens uw reis, dan dient u voor dit land een "Double Entry" aan te vragen. Double entry betekent dus twee keer inreizen in hetzelfde land. 

LET OP! U dient per persoon een visum aan te vragen. Een "Double Entry" betekent niet dat u met twee personen één keer een land kunt inreizen.

Wat gebeurt er als ik niet alle benodigde formulieren en documenten heb meegestuurd?


Wanneer er documenten missen of iets niet goed ingevuld is, neemt YourVisa contact met u op zodat u de ontbrekende formulieren alsnog op kunt sturen of bepaalde documenten aangepast kunnen worden. Uw visumaanvraag wordt pas in behandeling genomen wanneer alle formulieren en documenten compleet en juist zijn. Het is daarom van belang dat u altijd uw contactgegevens duidelijk en correct invult. 

Wordt er weleens een visum geweigerd?


Het komt zelden voor dat er een visum geweigerd wordt. Wanneer er niet aan alle voorwaarden is voldaan kan de Consul besluiten om geen visum af te geven. YourVisa kan hier verder niet in bemiddelen. Natuurlijk proberen wij dit te voorkomen door alle door u aangeleverde documenten vooraf nogmaals goed te controleren.

Kan ik alleen een uitnodiging voor Rusland aanvragen via YourVisa?


Ja, het is mogelijk om alleen een uitnodiging voor Rusland aan te vragen. Hiervoor kunt u Contact met ons opnemen.

Wanneer wordt mijn aanvraag in behandeling genomen?


De aanvraag van het visum wordt in behandeling genomen op het moment dat alle formulieren, documenten, het paspoort en de betaling binnen zijn. Eerder wordt uw aanvraag dus niet in behandeling genomen.